Frequently asked questions

Verzekering/garantie/APK

Hoe zit het met de garantie en verzekering?


Bij het monteren van de AeroPlate wordt er niets aangepast aan het chassis of de auto zelf, er vervalt dus niets aan de garantie. De AeroPlate wordt gezien als een accessoire, net zoals bijvoorbeeld lichtmetalen velgen of een bodykit. Zo blijft de garantie en verzekering die je al hebt voor de auto geldig, ook met AeroPlate.




Kan de APK nog gedaan worden?


De 5 panelen kunnen los verwijderd worden indien hier om gevraagd wordt tijdens de APK. Dit duurt niet langer dan de standaard beschermdelen die vaak onder het motorblok zitten.




Is de AeroPlate legaal volgens de RDW?


Absoluut, de AeroPlate wordt gemonteerd op reeds gekentekende voertuigen. Deze wijziging van het voertuig hoeft niet door de RDW te worden beoordeeld. In hoofdstuk 6 van de Regeling voertuigen zijn alle wijzigingen vermeld die door de RDW opnieuw moeten worden gekeurd. Een wijziging van het brandstofverbruik of CO2-uitstoot is daarin niet opgenomen.





Gebruik van de AeroPlate

Kan de auto krik er nog onder?


Jazeker, er zitten speciale uitsparingen voor een krik in het geval van nood.




Merk je er iets van tijdens het rijden?


Behalve dat het iets stiller rijdt zul je er niets van merken, alleen tijdens het tanken wordt het verschil duidelijk.




Kan ik nog over drempels heen rijden?


De AeroPlate ligt direct onder de auto, je kan dus nog steeds -zoals normaal- over drempels heen rijden. Er is dezelfde bodemvrijheid als dat je zou hebben met de originele bescherm panelen.





Algemene vragen

Waarom doen autofabrikanten dit al niet?


Er zijn twee grote redenen waaro autofabrikanten niet zelf een soort AeroPlate en/of diffuser effect monteren fabrieks-af: Kostenbesparing van kleinere auto klasses. In de auto klasses A/B/C/D is prijs competitie zeer groot. Als de verkoopprijs van bijvoorbeeld een Renault Twingo wordt verhoogd met 995 EUR (wat ongeveer 5/10% van de verkoopprijs is), wordt zijn positie ten opzichte van de concurrentie ineens een stuk minder aantrekkelijk. In deze auto klasses kijkt iedereen toch naar de verkoopprijs die zo lag mogelijk moet zijn.

NEDC/WLTP cycle

Autofabrikanten zijn gebonden aan de NEDC cycle om het brandstofverbruik aan te tonen (sinds kort is de WLTP cycle hiervoor in de plaats gekomen). Dit is een lage snelheids test waarbij een "gouden voertuig" getest wordt onder laboratorium omstandigheden op een rollerbank (dynanometer). In deze test is aerodynamica een kleine factor tegenover de motor efficiency, vandaar dat autofabrikanten veel meer aandacht geven aan optimalisatie van de motor.

Meer info kun je hier vinden.




Ik geloof er helemaal niets van, hoe kom je aan die getallen?


Wij geloofden in eerste instantie ook niets van onze theoretische modellen en CFD analyses. Daarom zijn we het in de praktijk uit gaan testen. Inmiddels hebben we meer dan een miljoen kilometer getest met verschillende klanten en verschillende auto's. Elke keer weer zeggen de cijfers hetzelfde: je bespaard altijd, de een iets minder, de ander wat meer. Maar gemiddeld komen we rond de 17% brandstof besparing uit. Gelooft u ons niet? Probeer het zelf uit zouden we zeggen!




Waar wordt de AeroPlate gemonteerd en hoe lang duurt dit?


De AeroPlate wordt op een brug gemonteerd en duurt ongeveer 20 minuten. Montage kan door iedere garage monteur gedaan worden met standaard gereedschap. Er zijn stapsgewijze eenvoudige montage instructies aanwezig.





Wat is Corellian?

Over ons

Onze reis

FAQ

Contact

  • Facebook Social Icon
  • LinkedIn Social Icon

© 2019 by Corellian